Тема: Людські чесноти. Доброта.
Прагнення до формування цієї якості.
Мета: дати поняття “чеснота”, “честь”, закрiпити поняття ввiчливiсть, щедрiсть, доброта, ознайомити з
правилами поведінки, прислів’ями. Розвивати
усне і писемне мовлення. Формувати навички культурної поведінки, дружні
відносини між дітьми у класі, розвивати усне та писемне мовлення учнiв; виховувати бажання дотримуватись
високих морально-етичних норм, прагнення виробити у собі кращі людські якості.
Хід уроку
I.
Організація класу
-
Ми Вам раді, люди
добрі,
І вітаєм щиро Вас!
І запрошуєм ласкаво
На урок у 3 клас!
II.
Актуалізація
знань учнів
-
Про які людські якості ми говорили на
попередніх уроках? (ввічливість, щедрість)
-
Яку людину ми можемо назвати ввічливою? (ВВІЧЛИВИЙ Який дотримується правил пристойності, виявляє уважність, люб'язність; чемний)
-
Підберіть синоніми до слова ввічливий
(приязний, приємний, чемний, вихований, коректний, делікатний)
-
Зверніть увагу, що
слово ввічливість пишеться з звома «в».
-
Як ви гадаєте чому? (Воно утворилось від злиття двох слів «в» і «вічі» і означало «той, хто
дивиться у вічі»)
-
Підберіть синоніми до слова щедрий
(щедротний, нежадібний)
-
Як можна ще назвати ввічливість, щедрість?
(людські чесноти)
-
Що таке людські чесноти?
(ЧЕСНОТИ –позитивні
риси в характері людини)
-
Які синоніми ми можемо підібрати?
Доброчесність,
доброчинність; антоніми – вада недолік.
III.
Перевірка домашнього завдання
-
Перевіримо, як справились із д/з.
-
Зачитайте міні-твори на тему: “Кого я вважаю щедрою людиною”
IV.
Постановка теми, мети уроку
-
На сьогоднішньому уроці ми будемо говорити ще
про одну людську чесноту, а яку саме, здогадаєтесь, коли розшифруєте вірш:
Ж_в_, д_бр_ зв_ршай
Т_ наг_род з_ ц_ н_ вим_гай.
Л_дин_ п_ч_наєтьс_ з д_бр_.
Т_ наг_род з_ ц_ н_ вим_гай.
Л_дин_ п_ч_наєтьс_ з д_бр_.
-
Як ви розумієте ці слова: людина починається
з добра?
-
Отже, темою нашого сьогоднішнього уроку буде
людська доброта.
-
Що очікуєте від уроку?.
Я хочу дізнатись…
Я хочу зрозуміти…
Я хочу навчитись…
V.
Мозковий штурм “Павутинка доброти”
- Якою повинна
бути людина, щоб її можна було назвати
доброю? Давайте пограємо в гру “Мікрофон”
(Співчутлива, не
залишить у біді, допоможе, порадіє успіхам, посміхається, поділиться, не буде
сміятись з невдачі, любить природу, доброзичлива, турбується про тварин, не
робить нікому шкоду)
1. Словникова
робота
-
З’ясуємо, що означає слово добрий, користуючись тлумачними
словниками
ДОБРИЙ 1. Який доброзичливо, приязно, чуйно ставиться до
людей; Привітний, лагідний у
взаєминах. Який виражає доброту, щирість; сповнений ласки, приязні (про голос, усмішку, обличчя і
т.
ін.).
VI.
Скарбничка мудрості
-
Добро вважають найвищою людською чеснотою,
добрих людей поважають, люблять, цьому навчають своїх дітей.
-
Зараз вас чекає маленький сюрприз. Подивіться
інсценізацію казки “Вовк та кіт”, яку підготували ваші товариші і
подумайте, чи можна вовка назвати добрим?
1) Інсценізація казки “Вовк та кіт”
Вовк утікав з лісу, біг повз село, побачив на тину кота та й каже:
-
Котику-братику,
скажи, хто з ваших людей добріший, щоб мене заховав? Бо за мною стрільці
женуться. Кіт каже:
-
Піди до Петра, -
добрий чоловік.
-
Та я в нього вівцю
вкрав, - одказав вовк.
-
Ну то йди до
Дмитра, - гарна юдина.
-
Та я йому гусей
загриз….
-
Погана справа… Ну
то йди до Семена.
-
Боронь, Боже! Я ж
його теля з’їв.
-
Ну, каже кіт, коли
ти такий, хто ж тебе сховає?
2) Бесіда за змістом казки
-
Що трапилось із вовком?
-
Що йому порадив кіт?
-
Чому він не міг звернутись ні до Петра, ні до
Дмитра, ні до Семена?
-
Охарактеризуйте вовка.
-
Чи допоможе хтось вовкові в скрутну хвилину?
Чому?
-
Чого вчить нас ця казка? (Роби людям
добро, тому що…)
-
Яке прислів’я ми можемо підібрати до цієї казки?
-
Які
ще прислів’я про добро
ви знаєте?
3)
Робота з прислів’ями
• Не одежа красить
людину, а добрi дiла.
• Усе добре переймай,
а зла уникай.
·
Добро будує, а зло руйнує.
·
Добрі справи від добрих людей.
• Добре ім’я краще
багатства.
• Доброму всюди
добре.
• Світ не без добрих
людей.
-
А зараз подивіться на екран і складіть
прислів’я з двох частин.
-
Добро робити лихому всі лихі.
Доброму всі
добрі сам лиха діждеться.
Хто комусь лиха
зичить, ніколи не пізно.
III.
Вивчення нового матеріалу
2 . Робота в
групах
-
А зараз попрацюємо в групах. Кожна група
отримує своє завдання, працюйте дружно, вчіться по-доброму відноситись один до
одного.
1 група Складіть правила добра для нашого класу. Слова
для довідок: Доброзичливість,
чуйність, приязність, надійність, старанність,
сумлінність, ввічливість, ласка,
любов, повага, співчуття, захист, турбота, шана, щирість,
людяність.
2 група: “ Продовж рядок ”
-
А з чим можна порівняти доброту?
(з небом безхмарним,
з сонцем, з ніжністю мами, з вітерцем…)
3 група Підберіть до слів
антоніми і визначте, коли переможе добро зло.
Гордість може
побороти
скромність.
Щедрість
переможе
скупість.
Чистота
–
бруд.
Любов
–
ненависть.
Стриманість
–
розбещеність.
Працелюбність
–
лінощі.
Гнів
–
ласка.
3. Опрацювання тексту “Руде кошеня”
- А я кий антонім можемо підібрати до слова добро?
- Прочитайте текст і подумайте, добрим
чи злим було серце хлопчика.
Несподівано вітер пригнав великі хмари
і почалась гроза. Маленьке руде кошенятко заховалось від дощу під машиною. Воно
промокло і тремтіло, а щоб вітер не обдував його з усіх сторін,
притиснулося до заднього колеса машини. Кошеня було ще зовсім маленьке і
нерозумне, тому коли в машину сіла людина і стала її заводить, воно навіть не
зрозуміло, яка смертельна небезпека йому загрожує.
У цей час повз машину
йшов до школи хлопчина. Замість того, щоб поспішати на урок, він раптом
зупинився. Цілу хвилину стояв під дощем і все дивився на машину.
- Цікаво, якщо машина
поїде, задавить чи ні маленьке кошеня?
Невдовзі машина
зрушила з місця і поїхала, а кошеня залишилось на місці.
- Пощастило тобі, Рудий, живи і радій,
що не задавили, - сказав хлопчина кошеняті і байдуже пішов своєю дорогою.
- Оцініть вчинок хлопчика.
-
Чи траплялись у вашому житті подібні історії.
Як ви поступили?
-
Як ви вважаєте, чого навчає нас це
оповідання?
2. Уривки з
мультфільму “Снігова королева”
-
Добрими чи злими є герої наших улюблених
мультфільмів. Давайте подивимось уривки і подумаємо, якими саме були їх герої.
-
Якими були відносини між дітьми?
-
Якою за характером була Герда?
-
Який був Кай?
-
Що буде бачити людина, якщо їй в око
потрапить часточка скла?
-
А якщо в серце?
-
Чи змінилась поведінка Кая?
-
Що відчувала Герда?
-
Що заболіло в хлопчика?
-
Чому зраділи діти?
-
Чого навчає нас ця казка?
IV.
Закріплення вивченого
1) Робота з
підручником “Зневага”
-
Як вигадаєте від чого залежить добре ім’я людини?
-
Прочитаємо текст «Зневага» естафетою і
подумайте, чи поважають люди Федька?
-
Чому у нікого не піднімалася рука, щоб
зрубати вишню?
-
Чому люди обрали для цього Федька?
-
Яке почуття викликав у людей Федько?
(зневагу)
-
Як ви розумієте слово зневага?
-
Який антонім можемо підібрати до цього
слова?
-
Якими б ви хотіли бути і чому ви напишете
дома в творі «Я вирішив бути…»
V.
Підсумок уроку
-
Повернемось до початку нашого уроку і
подивимось чи справдились ваші надії і сподівання
-
Я дізнався…
-
Я зрозумів…
-
Я навчився…
VI.
Домашнє завдання
Комментариев нет:
Отправить комментарий