Бесіда на тему: «У світі бракує на всіх доброти, бо є
безпритульні собаки й коти».
Мета. Ознайомити дітей з поняттям добра і зла, ласки,
байдужості, жорстокості; формувати моральні уявлення в почуття; розвивати
духовно-моральне мислення; сприяти вихованню бажання творити добро, співчуття
до безпритульних; засуджувати жорстоких, байдужих.
Обладнання: твори В. Сухомлинського, картки з
малюнками, дитячі малюнки, картки для складання слів, ребуси.
Хід бесіди
І. Організація класу.
Врятує світ краса –
Завжди так говорили
Тепер врятує світ лиш доброта,
Бо однієї вже краси занадто мало.
Бо стільки всюди зла – людина вже не та…
Тож, люди на Землі!
Спішіть добро творити,
Щоб нам не згинути у морі зла.
Щоб кожен міг серед краси прожити
У царстві справедливості й добра.
ІІ. Повідомлення теми бесіди.
Очікування від дітей…(про що буде розмова. Запис на дошці відповіді дітей)
ІІІ. Проблемні ситуації
1.Про що розмовляють хатні і бродячі коти? А тепер уявіть, що зустрілися
два собаки-хатній і бродячий. Що вони скажуть один одному?
2.Як можна допомогти бродячим тваринам?
3.Ситуація «Кіт на дереві»
(Котик незчувся, як заліз дуже високо на дерево, а злазити боїться. Що
робити? Як допомогти котикові? Як його врятувати? )
Ситуація «Як допомогти песикові дістати кістку?»
(Песик сидить на ланцюгу, не може дістати кістку.)
-
Хто ж це так вчинив із собачкою?
-
Це добре чи погано?
4. Читання оповідань К.Ушинського «Грайливі собаки»
...-Постривай-но, він зараз тобі покаже!-сказав Володя-Провчить тебе.
Але
Мопс грався і далі,а Палкан дивився на нього дуже образливо.
-
Бачиш,-сказав Володі батько. - Палкан добріший за тебе. Коли с тобою починають
гратися твої маленькі братики й сестрички,то обов’язково усе закінчується тим,
що ти їх поб’єш. А Палкан знає, що великому і сильному ображати маленьких і
слабких.
5. Завдання. Давайте складемо телеграми і надішлемо
їх усім героям цього оповідання: Батькові, Володі, Палкану, Мопсу.
-
Кого ми в телеграмах будемо хвалити, а кого соромити?
6.
Фізкультхвилинка з посмішкою:
Світанком кошенята
Самі
у дім вертають:
Хоча вони й малята,
Але ж і вуса мають.
Наша Мурка вушка мила.
На траві, біля криниці.
Мила лапкою без мила;
Це тому, що Мурка-киця.
7. Пригадайте казки, мультиплікаційні фільми, герої
яких не гарно ставилися до тварин. Складіть речення зі словом «СОРОМНО».
8. Вправа
«Розгадай»
У собаки
нашого сусіда дідуся Миколи - народилося цуценя.
Друзі Сашко,
Дмитрик та Андрій давно мріяли про собаку.
Дідусь
кожного з них запитав: «Що ти будеш робити із цуценям?»
Дмитрик
відповів; «Я зав’яжу цуценяті бантик!» Сашко посміхнувся; «А я буду бігати з
ним!», лише Андрійко сказав: «Я облаштую цуценяті теплу постільку в кошику,
налию молочка у мисочку і доглядатиму його!»
Проблемне запитання. Відгадайте, кому дідусь подарував цуценятко.
ІІ. Гра «Добре-Погано». 2 команди.
Вибирають
слова для своєї команди. Зачитує слова дорослий.
Розірвав,
образив, захистив, відвідав, посварилися, обігрів, відібрав, штовхнув, допоміг,
поділився, ударив, зруйнував, заспокоїв.
ІІІ. Вправа «Хто яке серце має?»
9. Яке
серце у ...?
Зле серце має Карабас-Барабас.
10. Кам’яне серце у ...
11. Самотнє серце у ...
12. Чуйне серце у ...
13. Байдуже серце у ...
14. У мене серце ...
15. Прекрасне серце у ...
16. Гаряче серце у ...
17. Крижане серце у ...
18. Золоте серце у ...
ІV. Закінчіть речення
«Я намагаюся бути добрим і ...» Гра «Мікрофон»
До цього ми
поговорили на батьківських зборах про допомогу діткам для нашого Уманського
притулку. Діти знесли одяг в хорошому стані, книги, зошити, ручки,
іграшки, м’ячі. Віднесли і передали дітям. Бачили б ви оченята тих дітей і моїх
учнів!
V. Обговорення змісту прислів’я «Добра людина, добра вчить!»
VІ. Дискусія «Кому потрібніші зустрічі
із сиротами?»
(Сиротам -
вони потішаються: дітям-вони стануть добрішими у ставленні до людей).
VII. Складання
слів із розсипанок (зі складів необхідно скласти слова: добро, ласка, ніжність, зло,
байдужість, жорстокість.)
VIII.Опрацювання
оповідання В. Сухомлинського.
- Чому
захворіла дівчина? Що приносила родичі їй? Чи стала здоровою дівчинка? Чого їй
не вистачало? Чи видужала Оля? Що їй допомогло?
ІХ.Уявне малювання.
Якими кольорами ви б зобразили добро? (Світлим: сонце, квіти, хліб, радість.)
А зло?
(темними: хмара, підземелля, зброя)
Х. Крилаті вислови та прислів’я надруковані на дошці для обговорення їх із батьками
на зборах.
*Життя таке
коротке. Поспішайте робити добро.
*Будеш
робити добро-щасливим будеш.
*Добре діло
роби сміло.
*За добро
добром платять.
*Від добра
добра не шукають.
*Все добре
приймай, а злого уникай.
*Чуже горе
не залишає байдужими народ.
*Перший крок
до добра - не роби зла.
Розгадайте
ребус.
ХІ. Варто задуматись!
-Один рік
має 365 днів!
-Кожен день
має 24 години!
-Кожна
годинка має 60хвилин!
Отже, рік має
365 днів, 600 хвилин. Як багато часу нам дає бог! Але яку частину цього
часу ми приділяєм добрим справам?!
- Запитайте
своїх батьків, чи доводилося їм робити вибір між добром та злом, і як
відбувався цей вибір.
ХІІ. Підсумок
Бесіда з
учнями. Появляється «Добродій», який вручає учням пам’ятки.
Ти добро лиш
твори всюди,
Хай тепло
тобі повнить груди.
Ти посій і
доглянь пшеницю,
Ти вкопай і
почисти криницю,
Волю дай,
нагодуй пташину,
Народи і
зрости дитину!
Бо людина в
цьому світі
Лиш добро
повинна творити.
Комментариев нет:
Отправить комментарий