четверг, 3 мая 2012 г.

У просторах космосу


Тема: У просторах космосу
Мета: сприяти розширенню кругозору школярів; дати нові і узагальнити старі знання дітей про космос; розвивати мислення, увагу, спостережливість, інтерес до навчання та пізнання нового; виховувати прагнення своєю працею змінювати світ на засадах краси і доцільності, приносити користь батьківщині.
Обладнання: ілюстрації, кросворд, ілюстрована енциклопедія, матеріал для ігор.

Хід заняття

І Вступна частина
-  Доброго дня, діти. Сьогоднішнє наше заняття має досить актуальну в наш час тему, а що це за тема ви дізнаєтеся розв’язавши кросворд і склавши його ключове слово:



З
І
Р
К
И


К
О
С
М
О
Н
А
В
Т


м
І
С
Я
Ц
Ь



З
Е
М
Л
Я




С
О
Н
Ц
Е
Г
Л
О
Б
У
С




1.     Розсипалось вночі зерно, а вранці зникло десь воно.(зірки)
2.     Як називають людину, що літає ракетою?(космонавт)
3.     Що вночі освічує шлях?(Місяць)
4.     Як називається наша планета? (Земля)
5.     Що сходить без насіння кожного ранку? (Сонце)
6.     Зменшена модель нашої планети(глобус)
-         Отже, як ви здогадались, сьогодні ми говоритимемо про космос і тема нашого сьогоднішнього заняття «У просторах космосу».

ІІ Основна частина

-  Діти, скажіть, яке свято відзначають 12 квітня?
-  Правильно, День космонавтики. А чому саме 12 квітня?
-  Французький письменник Жуль Верн писав про подорожі на місяць у 1873р., а в 1920р. Роберт Годдарт із США запустив саморобну маленьку ракету. Ці мрійники були першовідкривачами космічних подорожей. Космічна гонка стартувала на початку 1950 року, коли країни стали змагатися хто першим запустить людину на орбіту Землі. Переміг Радянський Союз, до якого на той час належала і Україна, що мав найбільші і найпотужніші на той час ракети, які могли підіймати важчі космічні апарати ніж американські ракети.
12 квітня 1961р. у 5- тонному космічному кораблі «Восток – 1» він облетів навколо Землі за 1 год. 29 хв. Першим, хто здійснив цей політ був Юрій Гагарін, радянський космонавт.
-  Тепер зрозуміли, чому День космонавтики святкують 12 квітня?
-  А зараз пограємо гру «Хто зі мною»: я даю вам папірці, а ви пишете, з ким з нашого класу ви хотіли б полетіти в космос, але писати не можна вчителів. На слідуючий раз я вам скажу з ким з нашого класу найбільше учнів хотіло б полетіти в космос.
-  Всесвіт більший за будь-що і він завжди приваблював  людей. Споконвічно небо розглядала безліч очей. Людина поступово приходила до думки, що планета, на якій вона живе – це лише частинка величезної світобудови. З розвитком суспільства розвивалися і уявлення про Всесвіт.
Науковці вважають, що він розпочав своє існування з велетенського вибуху, що трапився понад 15 мільярдів років тому. Після вибуху матерію рознесло по всьому космосу і з неї утворилися галактики – великі рухомі скупчення зірок і планет.
Наша планета належить до галактики під назвою Молочний або Чумацький шлях і кружляє навколо Сонця в одному з її рукавів, який називається Оріонів рукав.
Існують мільярди галактик, у кожній з яких мільйони зірок. Зірка – це палаюча куля газу, яка виділяє тепло і світло. Наше Сонце також зірка. Відстань між зірками та космічними об’єктами вимірюють світловими роками. Скупчення зірок називають сузір’ями.
Після того, як з великої хмари газу утворилося Сонце, залишилося багато матерії. Вона кружляла навколо нової зірки і з часом перетворилася в систему з вісьмох планет, яку ми тепер називаємо Сонячною системою(від назви її центру – Сонця).
-  А зараз ми знову пограємо гру «Знавці математики». За умовами цієї гри ми розв’яжемо деякі вирази, які містять секрети.

1.      23 • 3 = (69)              15 •4 = (60)                       24 • 4 = (96)
33 • 2 = (66)               42 •2 = (84)                       33 • 3 = (99)
36 • 3 = (108)            25 • 3 = (75)
60
М
66
Е
75
К
96
Р
99
І
84
У
69
Р
108
Й
 








-         Давайте складемо добутки у порядку зростання. Яке слово отримали?(Меркурій)
-         Правильно, Меркурій перша або найближча до Сонця планета Сонячної системи.
2.     18 • 6 = (108) – 108 мільйонів кілометрів, саме така відстань від Сонця до другої планети Сонячної системи – Венери.
3.     320:8=(40)               120•4=(480)             360:4=(90)           250•3=(750)           330:10=(33)




750
я
480
л
33
З

40
е
90
м
   








-  Зробимо це завдання аналогічно першому – розмістимо результати обчислень у порядку зростання.
-         Земля – це третя планета Сонячної системи.
4.     1374:2=(687)  - 687 діб – це час обертання навколо Сонця  четвертої планети Сонячної системи – Марса.
5.     75455 + 67525 = (142580) кілометрів – це діаметр п’ятої планети Сонячної системи – Юпітера.
6.     21•8=(168) діб – час обертання навколо Сонця шостої планети – Сатурна.
7.     Визначте, скільки цифр буде в кожній частці:
928:4 – (3)       4215:4 – (4)       336584:4 – (5)        28:4 – (1)
-         Давайте розставимо  отримані числа в порядку зростання.
5
Н

1
У

3
Р

4
А

      






-  Уран – це сьома планета Сонячної системи.
8.                     2082 – 236 = (1846) – це рік відкриття останньої, восьмої, планети сонячної системи – Нептуна.
-  Молодці, гарно попрацювали. Отже у Сонячній системі є вісім планет. А хто зараз нам їх назве? (Меркурій, Венера, Земля,Марс, Юпітер, Сатурн, Уран, Нептун)
-  Раніше вважали, що у Сонячній системі є 9 планет, але у 2006р. Плутон позбавили статусу планети.
-  Усі планети різні і не схожі одна на одну. Кожна з них має свої особливості: рельєф, атмосферу тощо.
Та як і люди мають своїх супутників життя так і планети мають своїх супутників, які весь час супроводжують їх. Земля має один супутник – Місяць. Вперше політ на Місяць здійснили американці 20 липня 1969 року. У Сонячній системі є й інші супутники, набагато більші за наш Місяць. Наприклад навколо Сатурна кружляє аж 33 супутники.
-  Люди дуже хотіли освоїти космос і тому ракетобудування стало надзвичайно дорогим змаганням між росіянами та американцями у 1960 – х роках.
-  А хто знає як називається одяг космонавтів?
-  В наш час у космос почали запускати цілі космічні станції, які складаються з різних приладів потрібних для дослідження космосу.
Все це звичайно добре, адже завдяки космічній техніці досліджують таємниці Всесвіту, ловлять злочинців, визначають поклади корисних копалин на Землі, вводять різні новинки техніки, але завдяки цьому людина почала засмічувати не лише свою рідну планету, а й простори космосу. І зараз просторами космосу «літають» уламки ракет та космічних кораблів і навіть космічні станції, які вийшли з ладу. Тобто людина повинна задуматися над тим, що вона коїть не лише на своїй планеті, а й за її межами. І ви, як підростаюче покоління, повинні вирішувати в майбутньому ці проблеми.

ІІІ Заключна частина

-  Коли відзначають День космонавтики? (12 квітня)
-  Хто був першою людиною, що полетіла на орбіту Землі? (Юрій Гагарін)
-  Скільки планет у Сонячній системі? (8)
-  Космонавти якої країни вперше здійснили політ на Місяць? (Америки)
-  До чого призвело освоєння людиною космосу? (до засмічення космічних просторів)
-  А домашнім завданням для вас буде намалювати космонавта, космічний корабель,  будь-яку планету або створити на малюнку свою планету з її жителями.



Комментариев нет:

Отправить комментарий