четверг, 3 мая 2012 г.

Математика 1 клас. Вправи на засвоєння таблиць додавання й віднімання числа 1. Складання та розв’язування задач на знаходження суми й остачі. Повторення складу чисел 9 і 10. Вимірювання довжини відрізків.


Теми: Вправи на засвоєння таблиць додавання й віднімання числа 1. Складання та розв’язування задач на знаходження суми й остачі. Повторення складу чисел 9 і 10. Вимірювання довжини відрізків.
Мета: продовжити роботу над формуванням в учнів вміння розв’язувати задачі на знаходження суми й остачі; вдосконалювати навички усної лічби.  Розвивати пам'ять, логічне мислення, увагу та мовлення, вміння спостерігати та порівнювати, пізнавальну самостійність, ініціативність, зацікавленість до уроків математики . Виховувати охайність, формувати науковий світогляд, такі риси характеру, як воля, наполегливість, чесність, культура думки і поведінки.

Обладнання:
Хід уроку
       I.            Організація класу
Дзвоник всім нам дав наказ:
— До роботи, швидше в клас!
Біля парти станем чемно,
Хай мине час недаремно.
Будемо уважні і старанні всі,
Сядемо тихенько на місця свої.
- До нас у школу прийшов лист. Але він незвичайний. Це лист від рибки-клоуна Немо. (Зображення Немо. )
- Дорогі діти! Я знайшов карту скарбів. Він знаходиться на дні океану у піратському кораблі. Бажаєте відправитись зі мною за скарбами? Мені потрібна ваша допомога! Чекаю на вас.
– Ну що, зацікавила вас пропозиція? Ми з вами будемо допомагати Немо шукати скарб. На шляху до багатства нам будуть зустрічатися математичні завдання, які треба буде вирішити. За правильне виконання їх, ви будете отримувати мушлі.  А у кінці уроку ви отримаєте подарунок.
    II.            Контроль, корекція та закріплення знань
1.      Усна лічба
Гра « Знайди мушлі»
- Нас зустрічає морська черепаха, якій уже майже 40 років. Але вона не стара, адже відомо, що морські черепахи живуть до вісімдесят років. Вони чудово не тільки плавають, а й орієнтуються під водою. Черепаха погодилась допомогти, якщо ми відшукаємо мушлі із відповідями і з’єднаємо їх.
9
4 + 4
3 + 7
10 - 1
2 + 8
5
3 + 1
10 – 5
8 – 6
4 + 3
7
2 + 7
8 – 3
6 + 1
8 – 4
8
10 – 2
5 + 2
8 – 5
1 + 4
2.      У скринці  9  перлин,  а  біля скриньки   1   перлина.
Скільки всього перлин?
-          Скільки перлин у скринці? (9)
-          Скільки перлин біля скриньки? (1)
-          Яку дію потрібно виконати, щоб дізнатися скільки всього було перлин? (додавання)
-          Який вираз? (9 + 1 = 10)
-          Яка відповідь? (10 перлин)
3.      Хвилинка каліграфії  від Немо. Сам він дуже полюбляє писати і хоче перевірити як пишете ви. Ми  напишемо два рядочки цифри 9. Пам’ятайте, що під час письма потрібно сидіти рівненько, руки тримати на парті, обережно  притримуючи зошит, ноги разом.
 III.            Розвиток математичних вмінь.
1.      Склади і розв'яжи задачі на вказані дії.
-          А зараз розгортайте підручники але зошити не згортайте.
-          Погляньте на номер другий у підручнику.
-          Давайте спробуємо скласти задачу за поданими малюнками.
(У Немо було 10 копійок. Він віддав 1 копійку черепасі. Скільки копійок залишилося?)
Релаксація
Зараз ми з вами перенесемось на берег океану. (звучить спокійна музика з шумом моря). Заплющте очі, уявіть, що ви лежите на теплому пісочку, подуває теплий вітерець. Прозора синя вода омиває ваші ніжки, десь вдалині пливе кораблик. Уявіть його. Він білосніжний, великий, гарний. Уявили? На кораблі стоїть капітан, одягнений у білу форму, він посміхається і махає нам рукою. Посміхніться йому. А зараз ще раз вдихніть свіже морське повітря. Помацайте тепленький пісочок і повертайтесь у клас. Відкрийте очі і сядьте рівненько.
2.      Про що читає кожен із звірят?
-          Які казкові герої зображені на малюнку?
-          Що вони роблять?
-          Для того щоб дізнатися, про що кожен з них читає потрібно розв’язати вирази.
-          А зараз  вам знадобиться таблиця додавання і віднімання числа 1. Давайте розв’яжемо вирази у 4 номері.
-            Морський коник – незвичайна риба. Його назвали так, тому що він нагадує шахову фігуру - коня. Вони ведуть малорухомий спосіб життя. Гнучким хвостиком він тримається за рослини, змінює своє забарвлення, тим самим маскуючись від ворогів.
У давніх легендах морський Бог Нептун їздив на колісниці, запряженою морськими кониками. Щоправда, в реальному житті, коники насправді розміром всього 3 сантиметри.
-             Візьміть лінійки. Давайте знайдемо  на лінійці число 3. Бачите, який морський коник маленький? Тож давайте накреслимо в зошиті відрізок довжиною 3 сантиметри.
-             А зараз давайте накреслимо відрізок, на 1 см більший за попередній. Такі розміри мають деякі морські медузи.
-  Ми спустилися з вами на самісіньке дно. Тут живе старий восьминіг. Цікаво те, що восьминоги вміють маскуватися від ворогів а також лякати їх спеціальними чорнилами , випускаючи чорнило просто у вічі ворога!Восьминоги люблять точність у вимірюваннях, тому він приготував завдання з підручника, завдання 5. Виміряйте довжини і запишіть їх над відрізками.
-                 Накресліть відрізок, який довший ніж перший, але коротший ніж другий.
Робота на кратках у парах. Гра « Заповни будиночок»
 IV.            Зла акула вигнала рибок з їхніх будиночків. Давайте допоможемо рибкам повернутися до дому.
 
Фізкультхвилинка
Море зараз ми знімаєм,
Хвилі всі ми зображаєм,
Вліво-вправо нас гойднуло,
Чайка крилами махнула,
Полетіла на димок,
А чи чули ви гудок?
Тихо плескає прибій (Плескають в долоні).
Ну а ми на місці стій!
Графічний диктант
- Нас зустрічає краб - охоронець. Краби – мешканці морів та океанів. Вони відважні бійці. У бійках вони навіть можуть втратити клішню, проте, з часом вона у нього відростає.
Краб дозволить нам пройти, якщо ми намалюємо портрет Немо графічно.

Задачі-вірші.
    V.            А рибка Немо підготувала нам ще кілька завдань, але будьте уважними, щоб правильно дати відповіді на питання.
   Три веселі киці
Грались на травиці.
Рижик теж до них прибіг.
Скільки кошенят усіх? (З + 1)
   На полиці вісім книг.
Толя зняв одну із них.
Хто тепер сказати б міг,
Скільки на полиці книг? (8—1)
   — Васильку, ти чому сердитий?
    Слив не можу полічити.
П'ять було, одну я з'їв.
Скільки мамі залишив? (5 — 1)
   Шість малят-дошкільнят
Стали струнко в один ряд.
Підійшов до них Панас:
Скільки зараз стало нас? (6 + 1)
   По дорозі зайчик біг.
Ніс 5 яблук на пиріг.
Одне впало, покотилось.
Скільки яблук залишилось? (5 — 1)
Цікаві задачі
Їжачок  по лісу йшов,
На обід гриби знайшов:
2- під березою, 7- під осиною.
Скільки їх буде в корзині? (9)

Що у лісі так гримить?
Робить вулики ведмідь.
Він зробив їх тільки сім –
Тобто менше на один,
Ніж раніше планував. (8)

Ось горобчик прилетів.
Чик і братик поруч сів.
Приєднались два дружки,
Вбрані в сірі кожушки.
Скільки разом стало всіх?
Порахуйте швидше їх ? (4)


 
У білочки було 5 горішків
І два грибочки. Вона з`їла всі
Грибочки і три горішки.
Скільки горіхів залишилося в неї? (2)
 VI.            Підсумок уроку
(Зображення піратського корабля і скарбів, зображення берега океану, на якому скриня зі скарбами)
- Ось ми і знайшла скарб! Давайте ж пригадаємо, що ми робили, щоб його відшукати? Чого навчилися? Що дізналися нове? Що сподобалось робити? Чи справдилися ваші очікування?
- Немо, як і обіцяв, поділився своїм скарбом. А для найактивніших, приготував подарунки – розмальовки з його мультфільму.
- Ви гарно попрацювали! Молодці!


Комментариев нет:

Отправить комментарий