четверг, 3 мая 2012 г.

Математика 3 клас. Перетин прямих. Точка. Відрізок. Порівняння відрізків за довжиною. Розв'язування прикладів на додавання.


Тема. Перетин прямих. Точка. Відрізок. Порівняння відрізків за дов­жиною. Розв'язування прикладів на додавання.
Мета. Розкрити поняття "відрізок", показати учням, що прямі можуть перетинатись у точці. Вдосконалювати навички лічби. Вчити по­рівнювати відрізки. Розвивати математичне мовлення, логічне мислення, увагу, спостережливість, вміння аналізувати. Виховувати любов до математики.
Обладнання. Презентація.
I. Організаціяя класу.
II.          Контроль,корекція та закріплення знань учнів.
1.           Усне опитування
  Назвіть числа від 1 до 7; від 7 до 1.
  Назвіть число, попереднє до числа 7.
  Як утворилося число 7?
  Скільки днів у тижні? Назвіть їх.
2. Усні обчислення
1.У лісочку на горбочку
Вдень зявились два грибочки.
А під вечір знову пять.
Хто зумів порахувать?
 2 + 5 = 7
2. Чотири цукерки у кишені,
Ще три в лівій жмені.
Скільки всіх цукерок маю?
 4+3=7
3. Скачуть жабки:
 – Ква-ква-ква!
Ой, яка мяка трава!
Тут – пять жабок, а там – дві.
Скільки разом їх в траві?
5+2=7
4. Шість малят-дошкільнят
Стали струнко в один ряд.
Підійшов до них Панас.
Скільки стало нас?
 6+1=7
5.
  Назвіть дні тижня.
  Який день йде за середою?
  Який день йде за п'ятницею?
  Який день йде за неділею?
  Який день йде за вівторком?
6. Складіть задачу:
І дня – 5
                                       ?
ІІ дня – 2
III. Опрацювання нового матеріалу.
1.Підготовка до вивчення нового матеріалу і повідомлення теми заняття.
1.Порівняй:
2.Пояснення нового матеріалу.
- Сьогодні до нас на урок завітав казковий герой – Олівець. Він завітав не просто так, а з проханням. Послухайте його прохання:

Любий друже!
На уроці математики я побудував відрізки, але моя знайома Клякса заляпала їх. Допоможіть мені знову
побудувати відрізки.

1)   Скільки ліній проведено через одну точку? Чи можна ще провести лінії  через цю точку?(Можна провести безліч прямих).
2)   На якому малюнку показано перетин прямих?
Скільки точок позначено на прямій справа? Скільки точок позначено поза прямою? Скільки всього точок позначено?
            Висновок:прямі лінії можуть перетинатись.
Проведемо пряму і поставимо на ній довільно дві точки.Між точками утворився відрізок. Відрізок — це частина прямої лінії. Він має початок і кінець, на відміну від прямої, яка нескінченна.
— Як ви думаєте, чому "відрізок" назвали "відрізком"? (Відрізали від прямої.)
3)   Як називається пряма, кінці якої позначені точками?
3. Порівняння відрізків.


Фізкультхвилинка.
Хто ж там, хто вже так стомився?
І наліво нахилився.
Треба дружно всім нам встати,
Фізкультпаузу почати.
Руки вгору, руки вниз,
Вгору трошки подивись.
Руки склали, як вітряк,
І покрутимося так.
Вище руки підійміть
І спокійно опустіть.
Будем дружно ми сідати
І до праці приступати.

4)    Розгляньте відрізки. Скільки відрізків однакової довжини? Який відрізок найкоротший?Який відрізок довший? Ми порівнювали відрізки на око, бо їхні ліві кінці розміщені на одному рівні, а правий кінець верхнього відрізка виступає. Тому тут добре видно, який відрізок довший.
  Вимірювання довжини відрізка міркою.
Учитель креслить на дошці два відрізки так, щоб їх довжину було важко порівняти на око.



— Чи можна ці відрізки порівняти на око?
Учитель показує учням заздалегідь заготовлену картонну смужку і говорить, що це мірка. Демонструє на окремому відрізку, як корис­туватися міркою. Потім один учень виходить до дошки і міряє обидва відрізки міркою. Учні визначають, скільки мірок вклалось у першому відрізку (в другому) і приходять до висновку, який відрізок довший.
V. Закріплення та узагальнення знань учнів .
-         Подивіться на малюнок. Як ви думаєте, яким шляхом Червоній Шапочці можна швидше потрапити до бабусі?
VIII. Підсумок уроку.          


Комментариев нет:

Отправить комментарий