четверг, 3 мая 2012 г.

Якщо друг у тебе є, життя радісним стає.


Мета: розкрити зміст понять « дружба » і « справжній друг »; прищеплювати почуття дружби; розвивати уміння спілкуватися та висловлювати власну думку; виховувати почуття відповідальності за стосунки з другом, товаристськості та колективізму.
Обладнання: зображення «магічний круг», написи прислів’їв та порад, сигнальні картки.
Хід заняття
I. Вступна частина
- Сьогодні у нас буде дуже цікава розмова, але щоб дізнатися про що ми говоритимемо потрібно розгадати магічний круг. Для цього ви повинні скласти букви від першої (великої) в порядку, що вказаний стрілками.
- Молодці, ви правильно розгадали загадку магічного круга і дізналися, що сьогодні ми говоритимемо про ДРУЖБУ. Отже, тема нашого заняття « Якщо друг у тебе є, життя радісним стає».
II. Основна частина.
- Діти, скажіть, а кого можна назвати другом? Хто такий друг?(Друг – це людина, яка ніколи не залишить  тебе у біді, завжди допоможе і підтримає. Друг – це той хто поважає тебе, кому можна довіряти. Друг – це той хто поділяє твої погляди, допомагає тобі,радіє твоїм успіхам.)
- Правильно, а чи потрібні людині друзі? Для чого? (Друзі потрібні для того, щоб дати пораду, для спілкування, для того, щоб було з ким приємно провести час.)
- Так, а як ви вважаєте, чому між друзями виникають сварки та непорозуміння? (Бо часто друзі необдумано обговорюють своїх товаришів з іншими людьми; коли друзі не зберігають секретів; коли друзі ображають почуття один одного.)
- А як ви розумієте прислів’я «Скажи мені, хто твій друг, і я скажу хто ти». (Дуже часто ми не помічаємо, як переймаємо звички своїх друзів, як погані так і хороші.)
- Ось я знала одного хлопчика, який дружив з сусідом старшим за себе на кілька років. У нього була звичка брати чужі речі без дозволу, тобто красти. Він говорив другові, що лише позичає речі і потім віддасть їх. Але дуже поганим було те, що він вчив і молодшого друга красти речі.
- Як ви думаєте, чи справжня була дружба  між хлопцями? (Ні, адже між ними не було довіри і злагоди)
- З якою людиною приємно дружити? (З тією, яка вислуховує тебе, розуміє, довіряє свої секрети, допомагає в усьому.)
- А зараз я вам розкажу ситуацію, а ви подумайте, як ви вчинили б в подібній ситуації.
Це було ранньою весною. Маринка йшла до школи. Дорога погана , а вона в черевиках. Вона скрізь перемочила ноги. Прийшла в клас, а дівчатка обступили її, занепокоїлися: «Скоріше знімай черевики і грій ноги». А Оленка(вона жила біля школи) збігала додому і принесла валянки. Хороше було Маринці в той день – ногам тепло і на душі радісно.
-  Як ви вчинили б у цій ситуації?
- Чому Маринці було радісно? (Бо про неї дбали друзі і їй було це приємно)
- Молодці, а тепер послухайте легенду , а тепер послухайте легенду і скажіть, що сини мали взяти для себе з повчання:
 Колись давно в одній маленькій країні жив батько і мав він синів, але батько був дуже старенький і якось покликав синів і сказав:
- Сини мої, візьміть по прутику і зігніть їх. Сини не зрозуміли батька але взяли прутики й перегнули їх. У кожного прутик зламався.
 Потім батько взяв десять прутиків, зв’язав їх і дав старшому сину.
 - Спробуй переламати.
 Сину не вдалося, потім попробували всі сини, але нікому так само не вдалося переламати пучок. Тоді старший сказав:
- Отак і в житті, якщо ви будете кожен окремо – вас легко можуть здолати. А от якщо ви триматиметесь разом, вас ніякі вороги не зламають.
- То що сини мали взяти з повчання?
- Добре, а як ви думаєте, що потрібно для того, щоб знайти справжнього друга?
- А ось вам мої поради щодо того, щоб стати справжнім другом:
1. Виявляйте щирий інтерес до людей, виключну увагу до того, хто з вами розмовляє.
2. Частіше посміхайтесь.
3. Пам'ятайте ім'я людини, з якою розмовляєте, вимовляйте його легко і невимушено.
4. Вмійте уважно слухати співбесідника, заохочуйте говорити його про себе.
5. Починайте розмову на тему, що цікавить вас і співбесідника.
- А зараз скажіть, чи велику роль у дружбі відіграє спілкування?
- Правильно, спілкування відіграє велику роль у дружбі і стосунках між людьми.
- А як потрібно спілкуватися з друзями?
- А чи тільки з друзями так потрібно спілкуватися?
- Молодці, а зараз я дам кожній з парт ситуацію, а ви повинні парами скласти діалоги до кожної.
Ситуації: запрошення друга на день народження, зустріч друзів на прогулянці, спитати по телефону яке було домашнє завдання, попросити книгу в друга.
- Добре, а зараз я говоритиму твердження про дружбу. Якщо ви будете згодні то піднімайте кульку зеленого кольору, а ні  - червоного.
Дружба залежить від довіри (так)
Дружба залежить від зовнішності (ні)
Дружба залежить від характеру(ні)
Дружба залежить від вихованості (так)
Дружба залежить від  уміння тримати  слово (так)
Дружба залежить від зачіски (ні)
-  Діти, а зараз згадайте прислів'я й приклади про дружбу.
Друга шукай, а знайдеш – тримай;
Друзі пізнаються у біді;
Не той друг хто медом маже, а хто правду каже;
З ким поведешся, в того й наберешся;
Дружній череді вовки не страшні;
Ненадійний друг гірше відвертого ворога;
Дружбу дружбою шукають.
- Отже, ви зрозуміли, що дружба – це найбільший скарб.
- Добре, а зараз ми проведемо тест «Чи гарний ти друг?». Записуйте відповіді на аркуші паперу, а в кінці підрахуємо результати.
1. Ви знаєте багато цікавих історій про одного з своїх друзів. Що ви зробите:
А) розповісте їх іншим людям;
Б) розповісте не назвавши імен;
В) залишите історії при собі.
2. Ваш друг часто бере щось, але ніколи не повертає речі. Зараз він хотів би взяти коштівну відеокамеру. Що ви робитимеш:
А) скажете, що зараз камери у вас немає;
Б) дасте її;
В) відмовите, назвавши причину.
3. Друг випадково розбив ваш годинник. Ваші дії:
А) вимагатимете гроші;
Б) відмовитися від нового годинника, але посваритеся з другом;
В) скажете, що і без нього збирались купити новий годинник.
4. Ваш друг підтримує  відносини з людиною яку ви не любите. У такому випадку:
А) скажите, що друг повинен вибрати між вами й іншим;
Б) припините стосунки;
В) нічого не скажите і прожовжуватимете дружити.
5. Ви чуєте, що у вашого друга незабаром будуть неприємності. Тоді ви:
А) порвете стосунки, щоб не постраждати самому;
Б)продовжите дружбу;
В) відверто поговорите з ним.
6. Вважаєте, що дійсний друг повинен:
А) говорити те, що хоче;
Б) залишити свої думки і проблеми при собі;
В) ділитися з друзями думками.
7. Вам відомо, що другові потрібен підручник, який у вас є. ви говорите:
А) мені він самому потрібен;
Б) бери, але не надовго;
В) звичайно бери, ти мені стільки допомагав.
8. Що ви зробите, якщо вам потрібно щось позичити в друга:
А) натякнеш на те, що вам потрібно;
Б) попросите позичити;
В)нічого не скажете.
9. Ваш друг купив одяг, що як вам здається, йому не пасує, тоді ви:
А) скажите, що він виглядає смішно;
Б) поясните, що цей одяг не для нього;
В) поясните, що ця річ пасує йому менше, ніж ті речі що в нього є.
10. Ви вважаєте, що ваш друг:
А) менш розумний ніж ви;
Б )більш розумний ніж ви;
В) ви рівні.
- Отже, результати підрахуємо так: за кожну відповідь А) добавляєте собі 1 бал, Б) – 2 бали, В) – 3 бали.
21 – 30 – ви справжній друг;
15 – 20 – у вас є друзі, як в більшості з нас і ви ніколи не знаєте як вчинити в деяких ситуаціях, але щоб краще зорієнтуватися, ставите себе на місце друга.
10 – 14 – ви схильні більш звертати увагу на себе ніж на інших. Ця ваша риса - бар'єр перед дружбою. Щоб стати справжнім другом потрібно виявляти більше інтересу до своїх друзів.
III. Заключна частина
- Отже, хто такий справжній друг? Які якості повинен мати справжній друг? Що потрібно робити, щоб зберегти дружбу? Як потрібно спілкуватися з друзями і оточуючими?

Комментариев нет:

Отправить комментарий