четверг, 3 мая 2012 г.

Математика 4 клас. Вправи на сумісні дії. Задачі на зустрічний рух.


Тема: Вправи на сумісні дії. Задачі на зустрічний рух.
Мета: Закріпити вміння учнів знаходити значення виразів на сумісні дії, розвязувати рівняння, вирази. Вчити учнів розв’язувати задачі на зустрічний рух; виховувати самостійність, відповідальність, формувати пізнавальний інтерес.

Обладнання: мультимедійна презентація
Хід уроку:
І. Організація класу
- Встали рівненько, настроїлись на роботу.  Пропоную девізом нашого уроку такі слова:
Щоб усе чудово знати,
Будемо добре міркувати,
Додавати, віднімати
І свій розум розвивати!
-         Подивіться на екран, познайомтесь з темою і метою уроку (Вправи на сумісні дії. Задачі на зустрічний рух)
-         Як розумієте поняття сумісні дії? зустрічний рух?
-         Що очікуєте від уроку?
ІІ. Перевірка домашнього завдання
-         … звичайно гарних оцінок, тому часу дарма не гаєм, заробляти починаєм…
1.     Робота з карточками біля дошки:
5м 35см : 5 см                            50 см : 3
5грн – 25к                                   45 грн. 3 к. : 3
8т : 2                                            10 т : 2 ц
6ц : 2 кг                                       15 грн – 2 грн. 50к.
2.     Фронтальна перевірка д/задачі
-         Поясніть спосіб розв’язання.
-         Хто виконав іншим способом?
-         Подумайте і складіть типову задачу.
-         Перевіримо роботу учнів біля дошки.
-         Хто бажає задати товаришам додаткові запитання?  
ІІІ. Усні обчислення
          1. Знайдіть пару:
110т           20ц2 кг          6500см         32м8см
2600г         65м                2600м           2км600м
2002кг       2кг600г          3208см         110000 кг
2. Утворимо ланцюжок відповідей (приклади №603)
40+20:5
40:5+20
(40+20):5
40+20-5
3·6-4·2
3·(6-4)·2
45000:100
3670·0
18·10
Знайди – від 27
15 це -- , знайди число.
606      На скільки більше?
303      В скільки разів більше?          
  3. Розвязування задач.

1.               Від ялини до дуба, відстань між якими 2 км, назустріч одне одному рухаються котик і песик. Котик пройшов до зустрічі з песиком 800 м. яку відстань пройшов песик?
-         Поставте запитання задачі так, щоб задача розв’язувалась на 2 дії.
2.               Від дуба в протилежних напрямах почали рухатись їжак та білка. Їжак до своєї нори пройшов 250 м, а білка до дупла - 750 м. Яка відстань між норою їжака і дуплом білочки?
3.               Відстань між лісом і річкою 1 км. Зайчик від лісу, а коник від річки побігли назустріч один одному. Зайчик пробіг 300 м, а коник 500 м. Чи зустрілись вони?
4.               Пара коней пробігла 10 кілометрів. Скільки кілометрів пробіг кожен кінь?


V швидкість
t час
S відстань
Велосипедист
15 км/год
2 год
?
Мотоцикліст
60 км/год
?
180 км
Автобус
?
4 год
320 км
1.      




ІV.  Розвиток математичних знань і вмінь
1.     Пояснення нового матеріалу. Фронтальна робота над задачею №605.
- Прочитайте умову. Не перегортайте наступну сторінку.
- Про що розповідається у задачі?
- Яке запитання у задачі?
- Чи можемо ми відразу дати відповідь на запитання задачі?
- Чому?
- Чи можемо дізнатись скільки кілометрів проїхав перший автобус?
- А другий?
- Чи можемо зараз відповісти: Скільки кілометрів проїхали автобуси?
- Добре, складіть логічну схему розвязку задачі.

-Зверніть увагу, що автобуи їхали однаковий час, тобто ми можемо сказати, що в ним була сумісна дія, як ви гадаєте, як можна іншим способом розвязати цю задачу?
- Склади логічну схему.

-         Зверніть увагу, що другий спосіб більш раціональний.
-         Перегорніть сторінку і познайомтесь із розвязком задачі.
-         Поясніть 1-ий спосіб розвязання.
-         Поясніть, як можна розвязати задачу 2-им способом.
-         Яка відповідь у задачі?
-         Отже, ми познайомились із новим типом задачі: задача на сумісний дію.  
-         Чому вона так називається?
-         Що було сумісного?
2. Закріплення вивченого матеріалу.
1).  Робота над задачею № 606 Спробуємо розвязати задачу 606
- Прочитайте умову задачі, який тип цієї задачі?
- На скільки км наблизились теплохід і катер за 1 годину руху? (швидкість їх зближення)
- А за 5 годин?
- Складемо логічну схему.
 
- Розвзуємо задачу самостійно.
Синій овал – розвязок за логічною схемою.
Оранжевий овал - розвязок задачі 2 способами;
Червоний – розвязок задачі за допомою виразу.
-         Почали працювати…
-         Кому потрібно допомога, підніміть руку.
-         Перевіримо, як справились із завданням.
-         Хто вибрав синій овал?
-         Поясніть, як виконали.
-         Хто іншим вибрав спосіб? Допомагають учні, які працювали за завданням оранжевого кружечку. 
-         Хто зміг скласти вираз?   
-         Яка відповідь у задачі?
2). Творча робота
- Придумайте типову задачу.
V. Фізкультхвилинка
- Було чи не було, але розумні люди розповідають, що колись один пан загадав загадку, де запитав: Що в світі найшвидше…
- Яку відповідь дасте ви?
VІ. Самостійна робота з виразами (№ 604) за варіантами
VІІ. Робота над рівняннями (№607)
-         З я кою дією повязана дія додавання?
-         А множення?
Біля дошки представник кожного ряду. Діти розвязують рівняння і порівнюють результати.
Колективне розвязування прикладів з подальшою  перевіркою оберненою дією.

VІІІ.Робота за геометричним матеріалом.
-         Для продуктивної роботи над наступним завданням, нам потрібно повторити, як знайти периметр і площу.
-         Як обчислити периметр прямокутника?
-         Робота в групі. Обєднайтесь для роботи в три групи. У вас 3 хвилини. Подивимось, хто виконає правильно більше завдань.
Робота з перфокартами.
1.     Довжина прямокутника 3 см, а ширина 4 см. Знайди периметр і площу.
2.     Довжина прямокутника 5 см, а ширина – на 2 см менша. Який периметр і площа?
3.     Площа прямокутника 18 см квадратних, ширина 3 см. Яка довжина?
4.     Площа квадрата 20 см квадратних. Яка сторона?
5.     Площа квадрата 25 см квадратних. Яка сторона?
6.     Периметр квадрата 12 см. Яка його площа?
7.      Периметр квадрата 36 см. Яка його площа?
VІІІ. Підсумок уроку
-         Який новий тип задач ми сьогодні вивчили?
-         Складіть задачу про зустрічний рух.
VІІІ. Домашнє завдання
№ 608, 609.
-         Прочитайте задачу № 609.
-         Якого типу ця задача?


.



Комментариев нет:

Отправить комментарий