четверг, 3 мая 2012 г.

Інформатика 4 клас. Алгоритми


Тема: Алгоритми
Мета уроку:
        згадати поняття "алгоритм", "команда";
        розвивати увагу, логічне мислення, пам'ять;
        виховувати любов до рідного краю.
Обладнання: програма "Пам'ятайка"
Хід уроку
I.   Організаційний момент.
Повторення правил з техніки безпеки.
Розминка.
        Колоду перепиляли на 3 частини. Скільки зроблено розпилів? (2 - пояснити кресленням на дошці).
        Один віслючок нiс 10 кг цукру, а другий - 10 кг вати. У кого ноша важча? (В обох ноша однакова — по 10 кг).
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Скласти римську цифру X.
III.     Актуалізація опорних знань.
        Для чого використовують електронну пошту?
        Що потрібно для відправлення електронного листа?
        Яку адресу потрібно записати при відправленні листа?
        Як отримати електронного листа?
IV.     Вивчення нового матеріалу.
1.     Гра "Виконай дії"
Учитель об'являє дітям, що він на деякий час стає "роботом". Робот – це машина, і він у всьому слухається людину, і виконує лише те, що йому говорять. Давайте задамо йому завдання, а він його виконає. Але команди йому потрібно задавати правильні і в вірній послідовності, інакше робот не буде їх виконувати. Давайте попросимо робота з'їсти цукерку, яка лежить у мене на столі. Що він мусить зробити спочатку? Далі діти повинні задавати по одній команді, а робот їх виконувати. Учитель з гумором реагує на їх невірні команди. Наприклад, першою командою буде, скоріше всього, "візьми цукерку", потім, можливо, "з'їж її". Учитель повинен заперечити, що обгортка, мабуть, дуже несмачна. Значить, спочатку потрібно "розгорнути цукерку", а потім "з'їсти". Потім учитель в розгубленості стоїть з фантиком і каже, що не знає, що з ним робить. Тоді діти повинні порадити "викинути фантик", а учитель повинен заперечити, що на підлогу кидати негарно. Тоді команда повинна бути "викинь фантик в корзину для сміття".
Таким чином повинні отримати послідовність команд, що записуються на дошці:
        Візьми цукерку;
        Розгорни цукерку;
        З'їж цукерку;
        Викинь фантик в корзину для сміття;
        Стоп.
Останньою завжди повинна бути команда "Стоп", інакше робот захоче ще цукерку і буде їсти без кінця.
Наступним завданням для робота буде: "Намалюй на дошці сонечко". Тут роботом може стати хтось з учнів за бажанням. Припускаємо, що учень вже стоїть, але не біля дошки.
Тоді команди повинні бути такими:
        Підійди до дошки (якщо ця команда пропущена, то вчитель повинен сказати, що робот не дотягнеться до дошки);
        Візьми крейду (якщо ця команда пропущена, учень намагається пальцем намалювати сонечко);
        Намалюй сонечко;
        Поклади крейду на місце (якщо команда пропущена, то учень "дивується", що робити з крейдою, а якщо не було уточнення, то учитель повинен запитати: "А крейду класти в кишеню?");
    Стоп.
-  Ви згадали, що команда – це речення, що спонукає до дії. А алгоритм – це послідовність команд, що приводить до поставленої мети.
Термін "алгоритм" походить від імені великого арабського математика Мухаммеда аль-Хорезмі (латиною А1gоrіthmus). Він жив у IX ст. і розробив правила виконання чотирьох арифметичних дій. Кожен алгоритм розрахований на конкретного виконавця. Виконавці алгоритмів — люди або якісь пристрої (комп'ютери, роботи). Алгоритми, що написані для комп'ютерів, називають програмами.
1.           Робота з підручником.
-  Розкриваємо підручник на сторінці 18.
2.           Фізкультхвилинка.
Ширше, діти, треба стати.
Будем дрова ми рубати.
Раз - підняли руки вгору,
Два - змахнули всі додолу.
І рубаємо завзято,
Хай тепло приходить в хату.
V.      Робота за комп'ютером. Програма"Пам'ятайка".
Опис на сторінці 19.
Релаксація. Вправи для очей.
Швидко покліпати очима, закрити їх і посидіти спокійно, повільно рахувати до 5. Повторити 4-5 раз.
Вправи для рук.
Захопивши великим і вказівним пальцями правої руки палець лівої руки, злегка потягнути його. На рахунок раз - потягнути палець, на рахунок два - відпустити. Потім потягнути пальці правої руки.
VI.      Закріплення знань учнів. Підсумок уроку.
– Сьогодні ми з вами згадали, що таке команда та алгоритм і яке важливе значення має вірна послідовність команд в алгоритмі.
VII.     Домашнє завдання (диференційоване).
Виконайте завдання "Для розумників і розумниць" (з підручника на сторінці 19).


Комментариев нет:

Отправить комментарий